U bekijkt nu onze volledige website. U kunt er voor kiezen om een samenvatting te lezen door te klikken op de inklap button.

Klik om uit te klappen

Luisterlocatie sterk van invloed op de effectiviteit van radio.


DOWNLOAD HET VOLLEDIGE RAPPORT HIER


Radio onderzoek


Dit blijkt uit een uniek onderzoek dat MediaCom samen met OMS heeft uitgevoerd en waarin voor het eerst de impact en aandacht van radio op diverse luisterlocaties in kaart zijn gebracht. Dit onderzoek geeft ons en onze klanten eindelijk de onderbouwing om uitspraken te doen over de effectiviteit van luisterlocaties en daarmee tijdvakken en het sturen op bijvoorbeeld spits uren. In het ondDOerzoek is naar drie locaties gekeken: onderweg, thuis en op het werk. De rapportage met alle resultaten kan hier gevonden en gedownload worden, en hieronder vindt u alvast een aantal van de belangrijkste learnings


- Aandacht voor de radio is aanzienlijk hoger onderweg (35% heeft veel aandacht) dan op werk (15%) en thuis (25%)
- Aandacht is essentieel voor het genereren van effect en zorgt voor 1,5 keer meer impact op campagne herkenning
- Door de hogere aandacht onderweg realiseert deze locatie 1,3 keer meer effect dan thuis of werk
- Spitstijdvakken zijn hierdoor ook effectiever, maar dit weegt niet op tegen de extra kostenindex die hiervoor gehanteerd wordt

Voor vragen over dit onderzoek kan contact opgenomen worden met onze Research Director Jasper Bronner (jasper.bronner@mediacom.com).